ja olen ruokaholisti, suklaaholisti, urheiluholisti ja kaikki mihin voi jotenkin olla riippuvainen niin olen hyvin varmasti ollut tai olen tai tulen olemaan kyseinen holisti. Mutta tässä on pikkuhiljaa päähän kiertynyt ajatus, että nyt on aika tehdä stoppi ees joihinkin holismeihini. Harmi vaan, että kaikkiin muihin tepsisi totaalikieltäytyminen, mutta ruokaan ei. Sen kun onnistuisikin tekemään ja silti pysymään elossa. Mutta tarkoitus ei siis kuitenkaan ole näännyttää itseään nälkään vaan oikeasti opetella syömään kuin oikeat ihmiset tai ainakin kuin laihat ihmiset ja tähän voisi vielä erikseen mainita, että kuin terveelliset laihat ihmiset.

Koska tämä on alku niin pitäisi varmaan antaa jotain perustietoja itsestäni, pituutta löytyy 165 cm, keskiverto naisimmeinen, mutta omasta mielestäni niin lyhyt. Painoa kertynyt itselleni tänä 25 elinvuotenani uskomattomat 99,5 kg (se on tämän aamun punnauksen tulos). Paino ehti kivuta jo yli 100 kg, jota ei ole aiemmin tehnyt, mutta saatu sitä jo tiputettua tähän tulokseen. Mutta se vasta oli herätys, miten tähän oli päästy.

Sitten voisi paljastaa, että kerran aiemmin tiputtin painoani ja paljon, silloin painoin jo lähelle 70 kg, kun jotain mystistä tapahtui ja aloin syömään ja syömään. Muistan edelleen ne kerrat kun makasin kaverin lattialla maha niin kipeänä että hengittäminenkin teki kipeää. Aina sitä silloin sanoi, ettei koskaan enää, mutta pianhan sitä oli liki samassa tilassa taas. Jossain vaiheessa onneksi pääsin tästä taipumuksesta eroon, mutta kyllähän se paino kipusi takaisin ylös aloituspainoon ja siitä ylikin. Eli summa summarum minulla on erittäin outo suhde ruokaan.

Mutta nyt koitan ihan peruskeinoilla; syön kunnolla ja liikun. Merkitsen syömiseni laskuriin, koska en nyt vielä luota itseeni, että söisin sitten tarpeeksi. Olen sen verta extreme ihminen, elän kaikki tai ei mitään periaatteella. Koitan myös merkitä kaikki liikuntani sinne ja syödäkin silloin enemmän. Vaa'alla hypin päivittäin ja olen todennut, että se sopii minulle. Välillä se näyttää enemmän ja välillä vähemmän so what? Kerran kuussa koitan mittailla itseäni mittanauhalla, jossa toivotaan vähentyviä senttimääriä (muuallakin kuin rinnoissa ). Liikkua koitetaan viikottain 3000 kcal verran, jossa apuna käytetään sykemittaria.